Raya

"Keluarga besar aku, anak-anak, menantu & cucu-cucu mak ayah aku"

"Mak ayah, adik beradik n ipar duai aku..tapi hadif nak bergambar jgk.."

"adik manja aku..sian dia demam, hehe"

"adik aku & "kami"


Pagi raya lepas semua dah bersiap kitorg makan nasi himpit dulu pastu pegi smbhyang raya..lepas balik sembahyang sessi bersalam-salaman, bermaaf-maafan dan ber'angpau-angpauan'..termasuk jugak sessi bergambar.. (gambar kat atas tu je sempat aku ambik..tu pun ambik dari henpon adik aku, digicam xde bateri..tu yg gambar xclear sgt tu)


Pagi tu semua ahli keluarga aku ada kecuali famili kakak aku yang sulong je sebab dia balik beraya kat kelate.. sedih plak aku rasa sbb selalunya kitorg mmg akan buat giliran yg sama tiap2 tahun.. tahun ni sepatutnya semua beraya pertama umah mak ayah aku..


hari raya pertama aku xkemana2 pun sebab ramai sgt tetamu dtg umah..aku pergi jalan umah2 jiran je..adik pompuan aku plak demam..bawak pi hospital..sib baik xmasuk wad..sepatutnya kena tahan wad..tp doktor bg jgk balik..sian dia..hehe

hari raya pertama mak aku masak nasi minyak ala terengganu + gulai ayam + acar + sambal belacan ala terengganu, ketupat palas, rendang daging (zura yg masak..adik beradik aku suka masakan zura..hehe), nasi himpit + kuah kacang + sambal ikan. raya kedua plak mak aku masak nasi dagang. aku mmg suka nasi dagang mak aku masak..sedap!


raya kedua aku dah balik ke umah mertua..kat umah mertua aku byk berjalan skit..pegi umah kawan2 zura la..umah pakcik aku.. hadif byk gak dapat duit raya..tp kalau dia dah pegang angpau sure dia xnak dah kalau org bagi lg sbb dia ckp dah ada..dah cukup dah..hehe..


sekian...

3 comments:

Zimah said...

bagus le anak ko ni zam..bagi angpau pastu xnak dah..hehe..

mRsauRa said...

raya yang meriah...hehehe

nota jari: syomel jer hadif pakai baju melayu

ain.ya.nun. said...

wah, tema kaler oren.