Jejak-jejak Luka

semalam..
aku berada di tepian nafasmu
kau senyum tanpa angkuh
kau sambut diriku dgn redup matamu
tidak kau toleh pada luka lalu

tidak sedikit pun kau hirau
akan duri onak tajam
yg pernah dan sedang merejam
jejak-jejak hidup kita

maafkan aku
kerana lari dari jejak-jejakmu
walau berkali kau cuba yakinkanku
untuk terus menanti dan menanti
saat nafas kita akan bersatu

tika itu aku lari menjauh
terasing dari semuanya
ku peluk erat luka deritaku
perit aku menahannya..

aku cuba bangkit kembali
ku dongak dan terpandang
ada satu tangan terhulur
hanya menanti untuk ku sambut


ku capai dan ku sambut
walau ianya bukan dirimu
asal dapat ku tinggalkan
jejak jejak kelukaan itu

dan kini...
kita masih terus begini
cuba mencari jejak-jejak lama
yang telah kita tinggalkan...

0 comments: