Kehendak Takdir (Part 15)

Sham terus bergegas lari dari restoran itu. Hatinya sakit yang teramat sangat apabila melihat jemari Erin digenggam lelaki lain. Tidak disangka semua ini berlaku di depan matanya sendiri. Niatnya untuk membuat kejutan kepada Erin bertukar manjadi tragedi. Dia sendiri yang menjadi mangsa kejutan itu. Sham melangkah masuk ke keretanya. Menggeletar seluruh saraf sendinya menahan seribu rasa getir kekecewaannya.

Entah mengapa tadi hatinya tergerak untuk mencari Erin di restoran tersebut setelah turun dari tangga pejabat Erin tadi. Dia terlewat sampai di pejabat Erin. Rancangan asalnya untuk sampai di pejabat Erin sebelum pukul satu tengah hari tetapi disebabkan sedikit kesesakan jalan raya dia terlewat tiba. Mungkin ini adalah hikmah dan rahmat dari-Nya supaya dapat menyaksikan sendiri kecurangan insan yang di cintai selama ini. Sham masih tidak dapat memandu keretanya. Kakinya masih menggeletar.

"Siapa tadi Erin?" Soal Azmi setelah melihat Erin tertunduk membisu setelah disapa lelaki tadi.

"Kekasih? Bekas kekasih?" Soal Azmi lagi.

Erin terus bangun mencapai beg tangannya dan terus berlalu keluar dari restoran tersebut. Perasaan bersalahnya kepada Sham membuak-buak. Dia tidak tahu apa yang Sham fikirkan. Dia berharap agar Sham tidak nampak Azmi menggenggam tangannya tadi supaya tiada salah faham Sham kepadanya. Erin mencari kelibat Sham di sekitar kawasan itu. Dari seberang jalan itu Erin nampak Sham di dalam keretanya yang di parkir dihadapan pejabatnya itu. Erin terus pergi untuk mendapatkan Sham.

Tidak semena-mena Sham terus memecut laju keretanya dan terus meninggalkan Erin. Erin terkejut dengan tindakan Sham. Tidak disangka Sham akan pergi sebelum sempat dia menerangkan keadaan sebenar. Azmi hanya memandang perlakuan Erin dari dalam restoran itu. Dia dapat rasakan bahawa lelaki itu pasti begitu istimewa di hati Erin.

jap lg sambung lg...ada org dtg kat meja ni..kacau betul..

2 comments:

Anonymous said...

lamanye aku tunggu citer ni zam,
akhir nye penantian aku berakhir..
sambung la lg ek..

zam said...

insyaALLAH..ada masa n ketika yg sesuai akan ku sambung...sampai habis