Aku Yang Terselamat

Semalam, 12hb November 2008, lepas keje.. aku, isteri ngan anak aku pi KL... masa tu hujan renyai2.. masa nak balik tu hujan dan berhenti n aku bawak kete cam biasa la..xlaju pun.. masa tiba kat selekoh depan KL Sentral tu kete aku berpusing ..

masa tu aku rasa pelik..nape kete aku meluncur ke sana..pastu aku pusing stereng sampai habis..pastu balas balik sampai lah kete aku masuk laluan yg betul balik..sakit bahu aku duk balas stereng..

wife aku ngan anak aku diam je.. lepas dah ok baru dia tanya.. masa keter duk sliding tu aku cuma tgk cermin blakang je tgk2 kot ada kete tak.. sib baik aku tgk kete Yaris tu slow, mebi bg chance aku drift kot..hehe..

brek atas line speed breaker tu licin kan..pasal tu dia sliding je.. sepatutnya speed breaker tu sblm selekoh ..bukan kat selekoh..bahaya.. tayar kete aku baru lg..kalau botak tu lain cite..

aku rasa kete kancil depan aku mau cuak sbb tgk kete aku duk drift blkg kete dia.. aku bersyukur sbb masa tu aku xgabra sikit pun.. aku rasa cam biasa je.. pastu terus aku usap muka anak aku..aku rasa syukur sbb slmt..kalau tak mau kete aku langgar tembok tepi kiri kanan jalan tu...syukur Alhamdulillah..

7 comments:

Zimah said...

sib baik le zam semua selamat..
alhamdulillah..biasa le hujan..jalan licin..

mRsauRa said...

alhamdulillah semer selamat...menda dh nak jadik kan...so apa2 pon hati2 la semasa memandu eks...esp time ujan dan jln jadi licin...

zam said...

pengajaran tu..hhehe..pas ni kena lebih berhati2 la bwk kete..kalau sorang takpe..ni ada nyawa lain dlm kete

ArmaniWhite said...

ko nk jd drifter lak ke zam? :P
syukur le xde apa.. berhati2 d jln raya

Anonymous said...

berderau darah aku baca zam,'
alhamdulillah ko n family xde ape

zoulle said...

well, wut can i say zam.. pengaruh media tv memang kuat... kut yea pun jangan le drift ngan anak bini ada dalam keta.. nanti kena cubit.. huhuhu.. biasa le zam, things happen takpa kita sedari... pengalaman memandu tu penting.

Anonymous said...

aku tau la aku xberpengalaman memandu zol..hehe..