ayah, ibu dan anak.

dulu mula2 masa baru-baru kawen aku nak sgt ada anak... bila dah ada anak aku nak dia cepat jalan sbb rasa seronok je tgk org jalan2 pimpin tangan bawak anak.. bila anak dah jalan susah lak nak mengawalnya..hehe..

tapi skang mmg aku suka sgt sbb anak dah besar..dah leh wat kawan.. leh sembang2 ngan dia..sib baik dia pun jenis suka melayan aku sembang..even dia xpaham..hehe

skang ni aku rasa cam nak anak aku sorang ni je..xde rasa nak tambah pun sbb rasa cam dah complete.. rasa cukup segalanya.. ayah, ibu & anak..cukup la kan.. rasa dah tak perlu org lain dah dalam hidup kami nih..

selalu gak aku bayangkan camne kalau aku ada anak sorang lagi.. rutin aku mesti dah lain.. aku ngan anak aku yang sulung tu mesti dah kurang rapatnya..sbb dah ada anak yg lain..perhatian mesti dah terbahagi dua..susah gak ek..

aku sendiri ada ramai adik beradik.. aku pun suka ramai adik beradik sbb happy je..ada kakak..ada adik.. abang je aku takde.. camne la agaknya mak bapak aku leh bahagikan kasih sayang dia sama rata je.. aku sendiri xsanggup lg nak ada anak lagi..

isteri aku pun teringin nak ada anak lagi.. cuma aku je yg xnak..sbb rasa xpuas lagi nak melayan anak aku yg sorang tuh.. rasa kesian lak kat dia kalau dia ada adik nanti.. biarlah kami puas menghabiskan masa bersama dulu.. hehe..

8 comments:

Anonymous said...

zam, ala pe salah nye ade lg sorg..
leh adif ade kawn..
ko tunggu lg setahun ok la..
masa tu adif dh masok 3 tahun..
nnt die lak byk main2 dgn adik taw..hehe..

Zimah said...

zam, blt ckp fiza tu..dpt sepsg pun ok..kali ni usaha dpt baby girl plak..bleh bantu zura nnti..

ain.ya.nun. said...

hehe.
sokong sume stetment kat atas tu.
=p

ain.ya.nun. said...

sila btolkan umo kat bioldata tu ea.
cez! prasan je umo 20 nk masuk 21.
xsedor diri la tu.
ark ark ark.

zoulle said...

apada bro anak sorang cakap mcm tu.. skang sorang memang le mcm tu. bila da 2 org sure ko rasa mcm takde pepe dah.. last2 jadi 6 org anak mcm gue.. kikiki

zam said...

ada gak yg sokong stetment aku..hehe.. ain, betulla umur ai ni 20 nak masuk 21..

ntahla zimah, fiza... mmg dah rasa cukup dah..xnak dah..hehe

ko dah ada anak 6 zol? cepatnya..hehe

ArmaniWhite said...

zam, ko tak teringin ke anak pompan?nk gak aku tgk zam versi pompan..ekeke

cikgu_kono said...

bestnyer dengar org yg dh ader anak..sob sob...nk gak anak...