Dalam Kenangan...


Gambar kat atas tu adalah gitar aku yang telah di pecahkan. Sedih aku.. gitar yang ku beli pada tahun 1997 berkecai jua akhirnya pada 21 Feb 2009 (Sabtu).. 12 tahun aku menjaganya akhirnya pecah jugak.. nak wat camne.. dah 'ajal' dia.. semuanya tinggal kenangan je la...


Dua gambar terakhir kat atas tu menunjukkan orang yang bertanggungjawab di atas kejadian tersebut. "Mamat' ni la yang patahkan. Ada ke patut gitar aku di buatnya sebagai tangga untuknya mendaki sebuah sofa... lepas tu ibu dia ada ckp "haaa..adif..dah patah gitar ayah, sian ayah". (ibu dia cite la ni)

Pastu bila aku balik kerja pada hari sabtu tu dia yang sambut aku kat pintu.. terus tarik tgn aku pastu ckp "Ayah..tar atah..sian ayah" beria-ria lak tuh..lawak je. Ibu dia gelak je sbb hadif ulang balik yang ibu dia ckp tuh..

Hadif asyik je duk belek2 gitar yang patah tu..aksi dia kononnya nak betulkan balik gitar tuh.. nak sambung2 balik..aku nak buang dia xbagi.. sampai sekarang ada lagi kat umah tu..

aku rasa kalau dia pijak saja takkan patah tu..mungkin dia melompat kot kat atas fret gitar tuh.. hadif beratnya baru 12.5kg je.. lepas ni kena beli gitar baru le.. walau tak berapa nak pandai main aku tetap nak beli gak..

3 comments:

ain.ya.nun. said...

shh mamat tu.
xbek taw, notty ea dea.

brat adif 12.5?? same cam besdate ai plak la. =p

cikgu_kono said...

ambe ader satu gitar..yg dibeli pd thun 2002..msa masuk mktab..subjek wajib muzik..kn bli gitar n keybod..nk jual gak ni murah2...

zoulle said...

bro.. da sampai ajal gitar tu.. kesian le kat dia, dia nak rehat gak.. g beli yamaha accoustic satu k.. sodap sket melayan jiwang.. :P