Aku Dan Coretan Terkiniku #2

Pagi ni aku rasa cam bosan je... Nak masuk Teratak pun rasa cam malas. Baru je nak taip address Teratak tu pun dah bermacam-macam benda terfikir. Tak jadi aku nak masuk... Terus aku masuk blogger dan tinjau-tinjau semua entry blog aku nih... Semua aku baca balik... tengok-tengok balik... Lepas tu aku bosan lagi...hehe.. tak tahu nak wat pe... Masuk Teratak pun sure takde orang... Kalau masuk pun hatiku rasa tak best... Kadang-kadang aku rasa bosan bila kat sana. Lagi-lagi kalau masuk chatbox... Serba tak kena aku...

Cabaran bersosial di alam cyber pun boleh tahan gak hebatnya...hehe. Kadang-kadang boleh rimas jugak... kadang-kadang wat aku tension... Tapi semua tu adatlah...di cyber space ngan dunia realiti pun lebih kurang gak.. cuma kita xnmpk muka org tu & orang tu pun xnmpk muka kita.. mungkin itu cabarannya sbb kadang-kadang apa kita cakap tu disalahertikan orang... kalau di dunia depan mata ni xpe...kita leh baca reaksi muka orang, so susah nak berlaku salah faham ...riak & mimik muka kita boleh tahu...

Kita manusia ada tahap-tahap kesabarannya... tak semua orang mampu bersabar selama-lamanya... Aku sendiri pun tak tahu tahap kesabaran aku... Kita semua manusia...kita pun tahu hakikat manusia macam mana... Manusia semua berperasaan... Bersamalah kita menjaga hati dan perasaan orang lain supaya orang lain pun berbuat demikian kepada kita.

Kempen kita pada hari ini adalah "Menjaga Hati". Tuan-tuan dan Puan-puan hadirin yang saya hormati sekalian. Di dunia yang penuh pancaroba dan dugaan ini, manusia-manusia semua berlumba mengejar kesenangan diri dan keselesaan hidup disamping mencari ketenangan jiwa. Mereka berusaha cuba menempatkan diri mereka dikalangan atau kelompok yang mereka kehendaki.

Tanpa mereka sedar, mereka terlupa untuk menjaga hati orang di sekeliling mereka. Perhhh...cam bersyarah plak...hehehe... dah melalut jauh aku... tapi takpelah, sekurang-kurangnya ada benda aku leh taip.. Oklah setakat ni je lah aku nak taip... lenkali kalau aku rajin aku taip lagi..

1 comments:

mRsauRa said...

biasalah tu...manusia ada mcm2 ragam....selagi bley layan kita layan...tak bley kalu....boleh jalan...HARHARHAR (ketawa jahat)