Aku dan Cuti Tahunan

Pagi tadi aku dapat satu memo dari HR aku.. pasal cuti tahunan.. ada ke patut separuh dari cuti kita perlu dihabiskan sebelum 30 Jun & separuh lagi sblm 31 Dec.. gilo ke.. kalau cuti 16 hari maknanya 8 hari perlu dihabiskan sblm Julai.. kalau tak habis kira burn la.. aku cakap la aku tak setuju.. mana leh camtu.. aku bgtau la reason2nya.. antaranya;

1. Raya selalunya selepas stgh tahun yg pertama..so ramai staff Muslim akan habiskan cuti kat situ.

2. Aku ckp aku selalu ambik cuti sbb anak aku..sakit ke..baby sitter ada hal ke.. so benda2 camni kita tak tahu bila kan? Takkan aku nak pesan kat anak aku supaya kalau nak demam kena demam separuh masa stgh tahun pertama..separuh lagi demam pada stgh tahun kedua..leh ke gitu?

3. pastu aku cakap tak pernah dibuat org lagi camni.. nak cipta sejarah ke?

4. Undang2 buruh pun xde benda2 camni..

cam panas hati gak aku masa cakap ngan HR aku td.. asyik2 ckp HR Manager yg suruh.. bini boss le tu.. pastu dia ckp nak tgk feedback dari org len plak..hurmmm...

tadi HR tu dtg kat aku bgtau benda ni dia akan bincangkan balik.. mebi sbb ramai yg tak suka la tu..hehe.. ada ke patut wat polisi camtu.. polisi baru konon..hehe..

3 comments:

Zimah said...

tu idea sapa tuh?
dlm pekeliling JPA pun xde undang² camtu..tu dasar dengki punya hal..

mRsauRa said...

boleh eks cenggitu...felik sunggoh la company u nie zam oiii...

zam said...

mmg felik..smua org membantahnye.. skang nmpk cam xjd je peraturan baru tuh