Hadif yang tercedera

malam tadi aku bermain-mainla dengan hadif.. main polis tembak2.. seperti biasalah aku jadi org jahat yang asyik kena tembak je.. kalau kena tembak tak jatuh polis tu majuk.. yang aku nak cerita ni bukan hadif tercedera sebab kena tembak dengan 'penjahat' nih.. ni cedera lain.. hadif polis yg cekap..mana nak kena tembak kan? hahaha

penat je aku sbb asyik kena jatuh terbaring je.. bila terbaring lak xleh baring lama2..kena bangun lak..kalau tak polis tu marah.. pastu aku dah xde mood nak main, aku pi la masuk bilik kejap..pi toilet.. tinggallah polis tu kat luar dgn ibu dia.. dia asyik panggil aku je..

tak sampai seminit aku masuk tiba2 aku dengar bunyi kuat.. pastu dengarla hadif menangis.. rupa-rupanya basikal dia terbalik ke belakang.. belakang kepala dia terhantuk la ke lantai tuh.. berdarah skit.. cepat2 ibu dia ambik n tuam kat tempat luka tuh.. nampak cam luka luar je.. tp hadif seperti biasa le.. nangis kejap je.. dia duk asyik peluk je aku.. yg aku sedih dengar bila dia cakap "sakit ar ayah..." sambil teresak-esak.. berkali-kali lak tuh.. sampai sekarang terngiang2 lagi kata2 hadif tu..

lepas tu hadif dah ok..tgk dia pun aktif cam biasa je.. kejadian tu buat aku menyesal sbb malas nak layan dia main polis2 tu td..yela, penat gak berdiri pastu baring berkali2.. untuk memujuk dia aku layan la dia main lukis2.. hadif ni suka aku lukis kemudian dia teka apa yg aku lukis tu.. aku selalu lukis benda2 yang senang n dia dah kenal le.. dulu aku lukis kat buku.. skang aku dah beli whiteboard untuk dia.. seronok bukan main hadif...

dekat kul 12 adif ajak masuk tidur tp dia suh aku bwk whiteboard tu sekali..hehe.. kalau aku bwk masuk sure takleh tidur la aku..kena lukis2 lg le.. aku ckp xyah le hadif..kita tido je.. hehe..kejap je dia baring terus lelap sambil peluk tangan aku.. skang ni dia suka tidur dgn peluk tgn aku..

bangun pagi td aku tgk lg luka hadif tu..nmpak mmg luka luar je.. dia pun ok je, takde sebarang perubahan.. dulu hadif jatuh aku terus bawak pi klinik rasanya.. tp xde pape..doktor pun ckp kalau dia tak muntah..makan n minum mcm biasa kita takyah risau le.. cuma skang aku rasa sedih je sbb xlayan dia main smlm.. asyik teringat kat hadif je..

oklah..byk lak aku cite.. sampai sini je lah..

1 comments:

mRsauRa said...

siannyer hadif....harap luka kecil jelah yer...