Hanya Dirimu..

termangu aku di tepi jendela..
menatap senja kian suram
hilangnya cahaya sinar mentari
gelap malam bakal menyusur
ku lihat susun langkahmu
melangkah menghampiri..
dengan seulas senyum di bibir
secerah tatapan mataku
seolah cuba menghapus senja
tetapi senja xpernah padam...
kau cuba berbicara tentang impian
tetapi aku masih di balik kenangan
impian kita..impian semua
impian sekalian manusia sama!
hanya satu..inginkan bahagia
begitulah jua diriku ini
usah kau tanya lagi
impian kita tetap sama
masih sama
tiada apa dpt mengubahnya
cuma..
berikan aku sedikit ruang
untukku hapuskan kenangan lalu
berikan sedikit senyum manismu
agar terhapus pahit hidupku..
berikan aku dakap eratmu
agar hilang derita sengsara..
berikan aku ruang di sisimu
agar kita sentiasa seiring..

1 comments:

Unknown said...

di sini
di kesepian ini
segala kenangan antara kita bertamu
satu persatu mendakap benak ku
terimbaulah segalanya
yang pernah kita ciptakan bersama

gelak tawa mu
usikan mu amat ku rindui
ternyata kini segalanya hanya tinggal kenangan sepi
engkau jauh menghilang
meninggalkan aku keseorangan
menempuh segala jalan2 berduri
tanpa lagi sokongan
tanpa lagi bantuan
sakitnya jiwa ditinggal sendirian

biar beribu insan mendekati
namun tiada satu pun
yang mampu meninggalkan kesan di hati
seperti mana kau
meninggalkan 1001 perasaan
yang x bisa aku mengertikan

kini
hanya bayangan diri mu
hanya kenangan semalam
menjadi punca aku teruskan perjuangan
benar aku kerinduan
rindu yang x mungkin dapat aku lepaskan
rindu yang ku simpan
hanya untukmu....