Tentang Puisiku..

puisi ku bukanlah kuntuman² bunga di taman
hingga kau merasa tenang tatkala wanginya terharum..

puisiku bukannya nyanyian syahdu
hingga kau merasa damai di ulit merdu iramanya...

puisiku jua bukannya titisan hujan
yg bisa menyuburkan pohonan yg merimbun...

mungkin puisiku adalah kata²
yg terpendam yg xmampu aku zahirkan pada saat² itu..

mungkin jua hanyalah rintihan kecil
yg terkurung dan menjerit minta ku lepaskan...

ingin ku luahkan segala²nya menjadi puisi indah
tetapi xsemua mampu aku puisikan...

aku hanyalah aku..
hanya puisi tempat mainan perasaanku..

1 comments:

Unknown said...

ayat tersusun indah
lembut membelai jiwa yang kacau sesekali terkenangkan saat indah sesekali kenangan pahit mengusik jiwa yang sedang parah

siapa kata puisi mu bukan kuntuman bunga di taman
puisi mu mampu menghiasi di taman hati insan yang bersedih hati


puisi mu nyanyian syahdu membelai jiwa yang sedang pilu
mengulit merdu penawar kalbu

bagai titisan hujan membasahi
menyuburkan semua pohon di taman hati
kembang mekar bunga bistari
menari riang puisi mu menambat hati

luahan lah apa yang kau pendam
usah kau simpan kelak binasa badan
biaran jiwa mu tenang
luah kan buang kan segala yang tersimpan di dalam

aku hanya membaca
aku cuba merasa
dan..
sesekali pintu hati ku
di ketuk jua
dek kenangan yang pernah ku tempa
sama-sama lah kita rasakannya....